Site-ul tău poate să dispară mai ușor de pe Google, dacă vrei

de: Alexandru Puiu
30 12. 2017

Google a avut multe probleme de imagine de-a lungul anilor, dar încearcă să-și schimbe un pic atitudinea față de creatorii de site-uri. 

În urmă cu câțiva ani, Google a întâmpinat o problemă majoră cu autoritățile americane. Deși ai avut dintotdeauna dreptul să nu apari cu site-ul tău printre rezultatele de pe Google, în 2012 a ieșit la iveală că gigantul din Mountain View indexează fiecare colț al internetului, cu sau fără voia ta. Acel comportament îndoielnic a fost subiectul unei investigații de tip antitrust din partea FTC.

La finalul cercetărilor din 2012, timp de 5 ani, Google s-a angajat să facă două schimbări majore. În primul rând, a implementat un sistem mult mai bine definit pentru scoaterea anumitor site-uri din rezultatele la căutare și din mecanismul de scanare permanentă – crawling. Tot atunci, a eliminat o serie de restricții pentru campaniile publicitare AdWords multi-platform. Acel angajament din 2012 a expirat pe 27 decembrie 2017 și, din acel moment, ținea de Google să ofere în continuare aceleași beneificii dezvoltatorilor web sau să revină asupra deciziei.

Într-o scrisoare deschisă a celor de la Google înaintată către oficialii FTC, compania americană s-a angajat să mențină în continuare politicile la care s-a angajat în 2017. În opinia gigantului din Mountain View, respectivele politici oferă o flexibilitatea sporită dezvoltatorilor de conținut web și trebuie menținute în perpetuitate.

În teorie, scopul pare unul nobil și am avea cu toții de câștigat din aceste practici. Cei de la Yelp au făcut însă o plângere la FTC împotriva Google în luna septembrie a acestui an. Aparent, Google folosește în rezultatele la căutare imagini ale afacerilor locale, chiar dacă operatorii rețelei sociale Yelp nu au fost niciodată de acord cu acest gest. ,,Aceasta este o încălcare flagrantă a promisiunilor Google făcute către FTC, iar FTC ar trebui să redeschidă imediat cazul Google.” Conform declarațiilor făcute de Luther Lowe, directorul de politică publică al Yelp este dezamăgit de atitudinea gigantului online.